Bezorgen en Retourneren

Allereerst hartelijk dank voor je bezoek aan onze webshop. We hopen dat je op deze pagina de extra informatie vindt die je nodig hebt. Mocht er toch nog iets onduidelijk zijn, laat het ons weten via info@sanderswoodworks.nl of bel 0165 752 632
 

Bezorgen

Heb je een bestelling in onze webshop gedaan? Dan nemen wij z.s.m. contact met je op over de te verwachtte bezorgdatum. Al onze producten worden door onszelf gemaakt en in de planning opgenomen zodra het product besteld wordt. De levertijd is circa 3 werkweken (onder voorbehoud). 
 

De meubels worden standaard onbehandeld afgeleverd. Dit laat de robuuste en natuurlijke uitstraling van het hout het beste uitkomen. Wens je graag alsnog een behandeling? Geef dit dan tijdig aan ons door. Wil je graag op een later moment het product zelf behandelen?  Dan kun je white/grey-wash of woodprotect ook bij ons bestellen.
 

Bezorgkosten
Gratis bezorging vanaf €500 in Nederland en België* 
(*) Waddeneilanden prijs op aanvraag.
België gratis bezorging in de volgende provincies:
Oost, en West Vlaanderen, Antwerpen en Limburg.
Overige provincies België: op aanvraag.

Bezorgen van tuinmeubels
Wij leveren door heel Nederland en België (zelfs binnen en buiten de EU!). We kunnen daarom helaas niet overal tegelijk zijn. Een groot deel van onze producten wordt  geleverd met een externe transporteur. Wij of de transporteur komen de bestelling bij je thuis afleveren. Uiteraard hebben we in beide gevallen vooraf contact met je opgenomen over de leverdatum.

LET OP:
De chauffeur bezorgt tot de eerste deur begane grond. (Tenzij nadrukkelijk anders afgesproken.) In overleg (en zonder enige verplichting) kan de chauffeur je meehelpen met het op de plaats brengen van het meubelstuk, daarbij merken wij echter wel op dat schade, opgelopen tijdens het plaatsen, niet voor onze rekening komt. In verband met Arbo wetgevingen komen loungesets bij jou thuis aan op een pallet, houd hier rekening mee. 
Goed om te weten: hoekbanken worden altijd gemaakt (en geleverd) in twee delen, zodat het makkelijk de tuin in kan. 

Onze leveringen zijn te allen tijde onder voorbehoud.  Wanneer een levering door overmacht niet voltooid kan worden, kunnen wij hiervoor niet aansprakelijk gesteld worden.  Onder overmacht wordt onder meer verstaan: Abnormale weersomstandigheden, onvoorziene verkeersophoudingen c.q. wegwerkzaamheden, omleidingen, ongelukken en/of files, uitval van werknemers door ziekte waardoor werkzaamheden niet voortgezet kunnen worden.
 

Bezorgen van kinderkamers
Bij je bestelling heb je gekozen voor zelfmontage of montage door ons. Monteer je zelf dan leveren
we op de begane grond. Mogen wij het voor je monteren? Dan tillen wij de meubeldelen voor je
naar de eerste verdieping en monteren deze ter plaatse.   

LET OP: zorg dat onze monteur de kamer goed kan bereiken, er geen obstakels zijn of oude meubels die nog in de pad staan. Zodat hij de ruimte heeft om het bed/ kinderkamer goed te kunnen installeren.


Leveren en monteren op een hogere verdieping dan de eerste? Dat kan. Tijdens de bestelling heb je dit aangegeven. Is dit niet het geval? Dan kun je dit alsnog doorgeven. Houd er wel rekening mee dat hieraan extra kosten zijn verbonden. Zijn wij niet op de hoogte dan mogen onze collega's niet hoger dan de 1e verdieping het meubel plaatsen.

Goed om te weten:  Heb je gekozen voor montage, dan komt onze collega alleen het meubel in elkaar zetten. Hij mag niet in jouw mooie muren boren van ons. Daarom adviseren wij hierbij met klem kasten en hoogslapers aan de muur te bevestigen i.v.m. kindveiligheid.
 

Zelf monteren?
Onze meubels worden zo gemaakt dat je in vele gevallen met een paar simpele handelingen en een eenvoudige montagehandleiding, de artikelen makkelijk zelf in elkaar kunt zetten. Wij adviseren met klem kasten en hoogslapers aan de muur te bevestigen i.v.m. kindveiligheid.

Bezorgen van kussens
Kussens worden standaard verstuurd met onze pakketdienst. Nadat we jouw bestelling hebben ontvangen worden de kussens in productie genomen. Zodra de kussens klaar zijn melden wij deze aan voor transport. Je ontvangt dan een e-mail van onze transporteur omtrent levering met geschatte aankomsttijd erbij. Mocht dit niet uitkomen kan je direct een nieuwe afspraak met de transporteur inplannen.
 

Goed om te weten:  Je kussens zijn niet alleen fraai, ze zijn ook water- en vuilafstotend. Dat betekent dat ze best tegeneen regenbuitje kunnen. Wat natuurlijk niet wil zeggen dat je ze dagen in vochtige toestand buiten moet laten liggen. Hier worden ze niet mooier van en op een gegeven moment leidt dat tot vocht in het schuim. Beter niet doen dus! De hoezen zijn afritsbaar en kunnen gewassen worden op 30 graden. Hang ze daarna op en voordat je het weet zijn ze droog en klaar voor gebruik.  
 

Retourneren
Niet voldaan aan de verwachting?
Hoe goed de transporteur en wij ons best ook doen, het kan zijn dat je niet helemaal tevreden bent.
Bijvoorbeeld over de geleverde producten of over de bezorging. Het liefst horen we dat dan zo snel
mogelijk via info@sanderswoodworks.nl of bel 0165 752 632.
 

Het ontvangen artikel is defect
Is het product defect bij je thuis aangekomen? Meld je klacht dan direct aan ons. Is het product  kapot gegaan binnen de zichttermijn van 14 dagen? Meld dit dan binnen de zichttermijn aan: info@sanderswoodworks.nl  
Indien het product voorradig is (en geen maatwerk betreft) is ons streven om te ruilen binnen één week. 
 

Retourneren binnen de zichttermijn
Na ontvangst van het product heb je 14 kalenderdagen om de aankoop kosteloos te ontbinden. (Dit geldt niet voor speciaal op maat gemaakt bestellingen). De termijn gaat in op de dag dat het product in ontvangst is genomen. Eventuele reeds betaalde kosten voor verzending en betaling van het product zullen bij retour aan de klant worden terugbetaald. 

Slechts de rechtstreekse kosten voor het retourneren zijn voor je eigen rekening. 
Uiteraard maken wij graag een raming van deze kosten voor je en kunnen we adviseren/ begeleiden van het transport. 

Graag je retour van te voren aanmelden via info@sanderswoodworks.nl 
 Je ontvangt binnen één dag een bevestiging van ons.

Producten retourneren aan onderstaand adres: 
SandersWoodWorks
Westelijke Havendijk 15c
4703 RA Roosendaal 

Wil je beroep doen op je herroepingsrecht? Zorg er dan voor dat;
- dit binnen de zichttermijn van 14 dagen is
- het meubel compleet is
- het meubel in de staat verkeerd zoals deze is afgeleverd
- het in de verpakking zit waarin het meubel is afgeleverd (zover als mogelijk is)

Sommige meubelen kan men niet retourneren, namelijk:
- meubelen die speciaal naar wens op maat zijn gemaakt (waaronder ook kussens)
- meubelen die duidelijk persoonlijk van aard zijn of door hun aard niet kunnen worden teruggezonden
- Meubelen waar aan gesleuteld is of welke voorzien zijn van een nieuwe look

Voor een snelle en juiste verwerking van het teruggestuurde meubel is het volgende van belang:
- voeg aan het meubel duidelijk je gegevens toe; naam, adres, telefoonnummer en email. 
- stuur vooraf een e-mail met daarin vermeld: je gegevens, het factuurnummer en jouw rekeningnummer, zorg dat wij op de hoogte zijn, dat werkt voor iedereen het meest efficiënt.
 

Retourafspraak maken
Een retourafspraak maken kun je doen door te mailen naar info@sanderswoodworks.nl van maandag t/m vrijdag van 9.00 tot 17.00 onder vermelding van het ordernummer van je bestelling. Laat ons tevens weten op welke weekdagen er iemand thuis is om het product af te halen. Wij plannen dan een afhaalopdracht in. Afhalen is mogelijk van maandag t/m vrijdag, tijdstippen worden bekend gemaakt via track/trace op de dag zelf in de ochtend.
 

Zelf terugbrengen
Vind je het makkelijker om zelf het meubel terug te komen brengen bij SandersWoodWorks te Roosendaal, dan is dit ook mogelijk van maandag t/m vrijdag van 9:00 tot 17:00 uur en op zaterdag van 10.00-14.30u.  Graag horen wij dit wel even van te voren via info@sanderswoodworks.nl

Voor een snelle en juiste verwerking van het retour is het volgende van belang; stuur vooraf een e-mail met daarin vermeld: je gegevens, het factuurnummer en jouw rekeningnummer. Voeg aan het meubel zelf ook duidelijk je gegevens toe; naam, adres, telefoonnummer en email. 
 

Omruilen
Als je het meubel graag wilt omruilen voor een ander meubel uit onze webshop dan kan dit. Je maakt dan op dezelfde manier een retourafspraak zoals hierboven is omschreven bij retourneren en vermeldt het oude order of factuurnummer van de om te ruilen bestelling samen met de gegevens van het nieuwe product dat je graag wenst te ontvangen in ruil hiervoor. Het meer of minder bedrag zal worden verrekend. Let er op dat je alleen het meubel kunt omruilen binnen de 14 dagen zichttermijn. 

Duur van een retour of omruiling
Het streven is het artikel om te ruilen of terug te nemen binnen 7 werkdagen.

Retourneren buiten het zichttermijn
Het kan ook voorkomen dat je het meubel al een tijd in bezit hebt en je hier een klacht over hebt. 

Stuur ons dan een e-mail naar oplossing@sanderswoodworks.nl. Omschrijf het probleem zo specifiek mogelijk en stuur duidelijke foto’s mee. Je krijgt dan van ons uiterlijk binnen 14 werkdagen een reactie. We denken graag met je mee en zullen altijd proberen tot de beste oplossing te komen. Jij niet tevreden? Dan wij ook niet.
 

Tenslotte is het goed om te weten dat:
- (Steiger)hout is een natuurproduct, het zal onder invloed van de luchtvochtigheid dus altijd iets kunnen werken (uitzetten of krimpen). Zowel binnen als buiten.
- Het daardoor mogelijk is dat planken op lange termijn niet meer nauw aansluiten
- Dit helaas een gegeven is en dat we daarom geen garantie geven op de werking van hout.
- Hout kan knoesten, nerven en andere oneffenheden bevatten. Dit maakt een handgemaakt natuurproduct juist zo uniek.
- Al onze producten zijn standaard onbehandeld
- Garantie op de meubelen vervalt wanneer u de meubelen zelf behandeld of aanpast.

Alle contactgegevens op een rijtje:

- Voor retouren: info@sanderswoodworks.nl 
- Voor klachten: oplossing@sanderswoodworks.nl 

Telefoon: +31 (0)0165 752 632 

Retouradres:
SandersWoodWorks
Westelijke Havendijk 15c
4703 RA Roosendaal